čtvrtek 4. prosince 2014

Z cest - 'SVÍTÁNÍ'

Rozhodli jsme se udělat si poutní výlet za svítáním. Boty jsme nechali doma, abychom nepodlehli pokušení v chladném ranním počasí si je navléknout.  A jako že v Itálii je touto dobou podzim a dokáže být skutečně chladno. Ranní mlhy a atmosféra je úchvatná, ranní vlhko a chladno však zalézá hluboko pod kůži. Silnice byly po deštích vlhké a chladné, auta orosená vlhkem.  Holá chodidla vnímala chlad rozbíhající se do celého těla, a čím víc se chlad usazoval v chodidlech, tím víc jsem v nich cítila každý kámen.
  při ranním rozbřesku jsem se pomaličku zahřívala. Sluníčko už zdaleka nemá takovou sílu, ale přesto se do zkřehlého těla pomalu rozlévalo teplo. Ranní nálada probouzejícího se moře je fascinující – pomalu se zvedající ranní mlha a rybáři zahalení v teplých bundách trpělivě čekající na svůj úlovek. Žádný úlovek jsme za celou dobu neregistrovali.
 Výlet se protáhl na čtyřhodinovou pouť po pobřeží. V baťohu vodu a ručník na koupání. Byli jsme jediní, kdo se v tuto dobu koupal. Voda byla chladná, ale osvěžující a úžasná, v ranním sluníčku a ranním tichu prostě nezapomenutelné.
Tamnější pláž je kamenitá, chvilkami písčitá. Na těchto písčitých úsecích pláže jsem trochu ulevovala svým chodidlům. Claudio, který je zvyklý na každodenní koupání a plavání v moři a také jeho chodidla si s kamenitým prostředím víc rozuměla, hbitě poskakoval přede mnou. Občas mi ukazoval místa, kam chodí plavat – moře mám moc ráda, ale mám před ním hluboký respekt. Když mi ukazoval vzdálenosti, které plave, ta hloubka a vzdálenost, fascinovalo mě to, ale vyzkouším to až příště J Tentokrát jsem se spokojila s frází:
30 minut v hloubce moře? To si nedokážu představit…
Non posso immaginarmi di farlo. – je to správně, ale Ital by to přece jenom řekl trochu jinak.
A tak jsem se naučila novou frázi:
Non mi vedo a farlo.
 Takhle jsem se pomalu učila nová slovíčka, nová spojení, nové fráze. Sdílením zážitků přítomných, ale i minulých, sdílením společných chvilek a povídáním. To je nejlepší způsob, jak si procvičit to, co jste se doma naučili a jak jazyk oživit novými podněty a frázemi.



Žádné komentáře:

Okomentovat