čtvrtek 20. listopadu 2014

Z cest - 'PISA'

Reportáž z cest - Pisa
 
 
 

Na první noc jsem měla zamluvený pokoj v jednom hotelu Bed and Breakfast, který mi doporučil kamarád. Blízko centra – ostatně v Pise je vše blízko centra
 

Hotel jsem našla rychle, ale byl úplně tmavý, nikde nikdo, dveře zamčené, na zazvonění se nikdo neozýval. Telefon jsem si samozřejmě nenapsala. Chvíli jsem hledala v mobilu v emailech – našla – a tak první moje konverzace proběhla po telefonu.  
 
 
Vše šlo dobře – klíč pro mě připravený a schovaný jsem našla, klíč krásně zaplul do zámku, ale … dveře nešly otevřít. Zápasila jsem s tím, z telefonu se na mě linul proud italštiny a já už propadala pocitu, že jsem při prvním pokusu domluvit se italsky propadla – vypadalo to, že dovnitř se nedostanu.  
 
 
A pak něco povolilo – možná moje přílišné soustředění na italštinu a já otočila omylem na druhou stranu a ono to zafungovalo. Zámek se jednoduše zamykal a odemykal na druhou stranu než jsme zvyklí.  
 
 
Neuvěřitelné, jak náš mozek dělá věci automaticky tak, jak je zná a jak nás může vyvést z míry, když něco je trochu jinak. Dveře se otevřely a já vplula dovnitř. První zkouška italštiny tedy nakonec proběhla dobře a mě začal první den – trochu JINAK J
 
 
Uvědomila jsem si, jak důležité je umět se dívat trochu JINAK, nedělat věci automaticky, ale zkoušet jiné cesty. Otočit místo napravo nalevo J

 
 
 
Pisa je studentské město, žije to tam až do ranních hodin. V ulicích jsou hloučky klábosících studentů, sedí na chodnících, fontánách, v barech a jen tak jsou a baví se. A tak jsem se přidala -  s kamarádem jsme šli na koncert do opuštěného kostela. Kostel už neslouží svému původnímu účelu, ale kulturním událostem. Atmosféra kostela při svíčkách byla příjemná. A hudba? Byla to taková malá soutěž několika hudebních skupin – někdo hrál něco do jazzu, někdo víc do argentinského tanga a jedna skupina vystoupila s kytarovým kvartetem.
 
Carlo a Monica a jejich nezapomenutelný klid na zahrádce, s kávou a povídáním
 
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat