neděle 7. září 2014

Zahájení 'projektu' - první výlet do Itálie


Florencie nebo Cecina?


Měla jsem 3 dny, původní plán - Florencie.  

Mám ráda flexibilitu a spontánnost, takže nakonec během dvou hodin bylo všechno jinak - jízdenky do Florencie na měsíc dopředu vyprodané. Po chvíli hledání jsem našla volný let do Pisy. Rozhodla jsem se, že vyzkouším 'couchsurfing', abych se trochu víc přiblížíla italské kultuře. Do další hodiny jsem měla nabídku na pár dní v městečku Cecina a za dva dny jsem letěla.

Cecina je asi hodinu cesty vlakem od Pisy, je to pobřežní město, o kterém jsem nikdy před tím neslyšela. Našla jsem si k tomu pár informací a rozhodla se vyrazit na pár dní za italštinou a za mořem  do Toskánska.

 Kupodivu jsem se se svou italštinou dostala až do městečka Cecina bez problémů. První nepatrný problém nastal, když jsem čekala na nádraží a spletla slovo 'albergo' (hotel)  a 'albero' (strom) a odeslala zprávu: 'aspetto sotto albergo' - čekám pod hotelem. Takže můj průvodce mě čekal u hotelu a já mezitím čekala pod stromem. Málem si odvedl jinou slečnu, ale nakonec jsme se našli a já poznala galantního italského muže, který mi dělal úžasného průvodce po celé 3 dny.

Cecina je malé městečko, kde se zdánlivě nic neděje. Ale pro cizince, který se tam na chvíli ponoří do zdejšího poklidného života, je tam spoustu malých zajímavých věcí na pozorování, samozřejmě už jen samotné naslouchání italštině je dobrou školou. Mě  dokonce i bavilo číst si informace na bankách o lákavých půjčkách a hypotékách :-)

Kolem moře jsou rozsáhlé borovickové lesy a když nejste líní a trochu popojdete, tak i  turistickému ruchu můžete velmi dobře utéci. Navštívili jsme Pisu, také malebné městečko Lucca a vyšplhali na vrcholky kopců s rozhledem na moře a Pisu, projeli se na kole po městě, kolem říčky Ceciny a rybářských zákoutí, ale také borovicovým lesem při pobřeží.   Byli jsme na italské barbecue party ve veliké zahradě, která se spíš podobala olivovníkovému sadu. Tam moje italština trpěla - nerozuměla jsem skoro nic :-( Ani sklenička domácí  sangrie mi nepomohla, ani se rozmluvit, ani rozumět :-)

Výlet jsem si moc užila a nastartovala tak svůj studijní proces. Pochopila, že sice se dokážu zeptat na cestu, ale abych se opravdu domluvila mi ještě hodně chybí :-)

DOPORUČENÍ:

pokud se opravdu chcete posunout se studiem jazyka co nejrychleji, hned od začátku mluvte. Navažte kontakt s prostředím a nebojte se mluvit, i když s chybama, možná velmi váhavě, ale mluvte hned od začátku. 

A pro ty, kteří rádi cestují, zkuste využít couchsurfingu. www.couchsurfing.com
Můžete se tak setkat s lidmi z různých zemí, ať už u nás v Praze nebo kdekoliv po světě. Velmi dobrý způsob, jak poznat nové lidi a  mluvit v daném jazyce.

Pokračování zase v úterý: tentokrát se dozvíte o návštěvě Claudia v Praze a dozvíte se o mých  pokrocích v italštině po prvním měsíci :-)

 A ještě pár fotek z cesty:

                                                 můj průvodce Claudio


                                                                             Pisa



                                                          vrcholky nad Pisou

                                                                městečko Lucca



                                                                     řeka Cecina









Žádné komentáře:

Okomentovat