úterý 2. září 2014

Tak takhle to vypadalo na začátku. Toto jsou moje první pokusy o italštinu.

Učila jsem se základy před patnácti lety na VŠE a pak jsem si udělala krátké čtrnáctidenní samostudium před jarním výletem do Říma. Vlastně na nejdůležitější domluvení to asi stačí, objednat si kávu nebo si něco koupit. Ale mně to nestačí :-)

první italský rozhovor s Guidem najdete tady:



A ještě krátké pokračování o Florencii:



Původně to byla Florencie můj první výletní cíl. Ale vše bylo jinak během dvou hodin. Proč to bylo nakonec městečko Cecina a další dobrodružství a informace se dozvíte zase příště.

 Pokud byste se chtěli dozvědět, o čem to vlastně mluvíme, tak zde najdete české texty:

První italský rozhovor s Guidem

Tedy, nyní si uděláme takové malé povídání nejen o Itálii, ale také o jiných tématech.
Chtěl bych říct, že Olga studuje italštinu a právě proto děláme nejprve tento rozhovor,
Guido: 'Řekni mi, proč se ti líbí právě italština a proč jí chceš zvládnout za tři měsíce'.
Olga: 'Chtěla bych poznat Itálii a také italy, příští týden chci jet do Florencie a strávit ve Florencii tři dny, odpočívat, prohlédnout si město, a poslouchat italský jazyk. A když budu mít možnost, tak také mluvit italsky a procvičovat italštinu.
Guido: 'Věděla jsi, že italský jazyk se narodil právě ve Florencii?'
Olga: 'Nevěděla jsem to.'
Guido: 'Ano, protože to byl jazyk, který používali známí básníci třináctého a čtrnáctého století jako třeba Dante Allighieri a jeho Božská komedie, která je napsána florentským nářečím. Proto byl tento jazyk velmi důležitý, psaly se jím nejdůležitější opery a tak vznikl základ, ze kterého se vytvořil později italský jazyk.
Olga: 'Takže to znamená, že jsem si vybrala správně, když jsem se rozhodla právě pro Florencii, na začátku svého studia italštiny.'
Guido: 'Přesně tak, je to nejlepší volba.'
'A co chceš vidět ve Florencii?'
Olga: 'Ještě nevím, chrámy,... a hlavně studovat italštinu.'
A ještě pár vět o Florencii:

Guido: 'Nyní, nejsem si úplně jistý, ale zdá se mi, že Florencie byla také po určité období hlavním městem Itálie. Nepamatuji si, jaké to bylo období. Je tam spousta hezkých věcí k vidění, mnoho monumentů. Florencie byla také hlavním kulturním centrem Itálie, protože v období renesance, byla Florencie zvyklá na lékaře, žila tam lékařská rodina, která podporovala umělce, básníky, malíře, muzikanty, proto to byla důležité centrum italské kultury.
Olga: 'jako město umělců, má tedy Florencie mnoho muzeí?A co třeba ateliéry? Jsou tam stále umělecké ateliéry?
Guido: 'Nevím, jak je to v současné době organizováno s ateliéry, myslím, že jsou tam pouze muzea. Ale je tam rozhodně hodně věcí k vidění, především staré renesanční památky.



Žádné komentáře:

Okomentovat